Is het artikel dat ik bestel op voorraad?
(toon/verberg)
Ja, alles wat u kunt bestellen via de webwinkel is op voorraad. In het winkelsysteem wordt de voorraad bijgehouden. De tekst van de bestelbutton verandert in UITVERKOCHT zodra het laatste artikel besteld wordt. Een uitverkocht artikel kan niet besteld worden. Wel kunt u een dergelijk artikel reserveren door een mailtje te sturen, u krijgt dan bericht bij binnenkomst van nieuwe voorraad. En soms is er, ondanks de uitverkochtbutton toch nog een exemplaar op voorraad omdat bestellingen soms geannuleerd, gewijzigd of niet betaald worden.
Hoe lang duurt het voordat ik de spullen in huis heb?
(toon/verberg)
Dat is afhankelijk van hoe u betaalt en hoe snel de post werkt.
Betaalde bestellingen tot 15.00 uur worden dezelfde werkdag verstuurd. Ideal- en ING-betalingen zijn vrijwel direct zichtbaar. Electronisch bankieren met een andere bank duurt circa 24 uur. Vanaf een buitenlandse bank langer. Een printscreen van de betaling wordt als betaalbewijs geaccepteerd.
Meestal arriveren de pakketjes 1 dag na verzending, maar soms duurt het 2 of 3 dagen. Naar België duurt gemiddeld 3 werkdagen voor brievenbuspost en 1 à 2 werkdagen voor pakketjes (grotere bestelling).
Rond Sinterklaas en Kerst is het druk bij postNL en zijn de bestellingen meestal langer onderweg.
Tijdens vakanties kan er een verzendstop zijn, dit wordt aangegeven op de homepage en in de linkerkantlijn.
Let op: er wordt alleen op WERKdagen verstuurd en postNL bezorgt niet meer op maandagen.
Wat houdt de verzendoptie "te kleine brievenbus" in?
(toon/verberg)
I.v.m. de kosten wordt er zoveel mogelijk via brievenbuspost verstuurd. Indien uw brievenbus niet de vereiste afmetingen heeft kunt u voor € 2,- extra de bestelling als pakketpost laten versturen.
Bestellingen die niet door de brievenbus passen worden sowieso als pakketpost verstuurd, u hoeft in dat geval deze optie niet aan te vinken.
Ik heb geen bestelbevestiging ontvangen?
(toon/verberg)
Dit ligt vrijwel altijd aan een verkeerd opgegeven emailadres. Of uw email-filter weigert mailtjes van een onbekende afzender. Of uw mailbox is vol. Of het is in de spam terechtgekomen.
Is de kleding wasbaar?
(toon/verberg)
Ja, maar er geldt wel; gezondverstandwas! Eerste keer koud apart wassen en volgende keren met dezelfde kleuren wassen. Gebruik een fijnwasmiddel en -programma. Pailletten, goud/zilverstof, satijn en voile zijn kwetsbaar en kunt u het beste koud en in een waszak wassen. Met name de kleurintensieve katoenen stoffen kunnen kleur afgeven. Stof die afgeeft zorgvuldig centrifugeren en dusdanig uithangen bij het drogen dat de stof niet tegen lichtere delen aankomt. De accessoires zijn niet allemaal wasbaar. Dit geldt ook voor de kleding die niet in eigen beheer gemaakt wordt. Zie ook de
wasvoorschriften.
Wie maakt de kleding?
(toon/verberg)
Artoek ontwerpt veel zelf. Het naaiwerk wordt uitbesteed in Azië. Een groot gedeelte wordt gemaakt op een project voor kansarme vrouwen. Vrouwen die kostwinner zijn voor hun gezin en vanuit een thuissituatie werken waardoor ze het naaiwerk met zorgtaken kunnen combineren. Het andere deel wordt op een fairtrade naai-atelier geproduceerd. Fairtrade betekent geproduceerd voor een eerlijke prijs onder humane omstandigheden. Dus geen kinderarbeid, geen rare contracten en een salaris waarvan te leven valt.
Hoe kan het dat de prijzen zo redelijk zijn terwijl de productie fairtrade is?
(toon/verberg)
Artoek koopt rechtstreeks in bij de makers. Er zit geen groothandel, agent of andere organisatie tussen. En Artoek heeft dankzij internetverkoop geen hoge kosten die terugverdiend moeten worden zoals winkelhuur. De prijs/kwaliteitverhouding is goed. Verkleedkleren met vergelijkbare prijsstelling zijn vrijwel altijd minder goed afgewerkt of gemaakt van goedkopere stoffen.
Waarom moet ik € 4,95 betalen terwijl de daadwerkelijke porto iets lager is?
(toon/verberg)
Het in rekening gebrachte bedrag van €4,95 dekt slechts een deel van de kosten die er gemaakt worden per bestelling. Alleen al de btw-afdracht bedraagt €0,86 en de rest gaat op aan porto voor een brievenbuspakje, de kosten voor een iDealbetaling en verpakkingsmateriaal.
Hoe hoger de orderwaarde, hoe meer ruimte er is om mee te betalen aan de verzendkosten.
Verzendkosten papierwaren zijn lager dan het standaardbedrag, namelijk € 2,95. Deze worden met postzegels verzonden.
Waarom moet ik vooruitbetalen?
(toon/verberg)
Artoek probeert de prijzen redelijk te houden. Achteraf betalen met een acceptgiro betekent voor Artoek extra administratie en kosten. Bij afhalen kunt u contant betalen.
Ik mis een telefoonnummer op de site?
(toon/verberg)
Dat staat er bewust niet op. Artoek is verweven met een prive-leven en heeft geen vaste werktijden. Met het telefoonnummer op de site rinkelde de telefoon vaak tot ’s avonds laat, niet alleen klanten met onvervulbare dringende wensen, maar ook drukkerijen, belastingadviseurs enz. Het is kostbaar om de telefoon tijdens kantoortijden te "bemannen". Artoek geeft de voorkeur aan mailen.
Kan ik de kleding afhalen?
(toon/verberg)
De verkoop vindt uitsluitend plaats via internet. Er is geen winkel, uitstalling of paskamer. Artoek wordt gerund vanuit een pand met woonbestemming, verkoop aan huis is niet toegestaan. Bij uitzondering kan de kleding worden afgehaald. Leveringen in de buurt (postcode 2661) zijn gratis, selecteer hiervoor tijdens het afreken de verzendoptie "postcode 2661".
Kan ik de spullen inkopen voor mijn winkel?
(toon/verberg)
Alleen het boek is met de gebruikelijke boekhandelskorting te koop. Meer info vindt u op onze
b2b-site.
Ik wil iets in een andere kleur, maat of combinatie.
(toon/verberg)
Voor dansvoorstellingen, toneelstukjes e.d. zijn vanaf 15 stuks afwijkende maten, combinaties en kleuren te bestellen. Bijvoorbeeld blauwe prinsessenjurken, losse cowboy gilets, gele cheerleaders of gestippelde bakkersmutsen. Er kan een logo opgezet worden. Ook kan Artoek speciaal iets ontwikkelen, maar dan moet het in het assortiment passen. Er zijn tevens enkele artikelen die uit de collectie genomen zijn, maar die wel nog besteld kunnen worden. Houdt rekening met een langere levertijd want het is niet op voorraad.
Ik zoek iets wat UITVERKOCHT is of niet op de site staat.
(toon/verberg)
Artikelen waar UITVERKOCHT bij staat zijn niet op voorraad maar komen wel weer binnen. U kunt een mailtje sturen om bericht te krijgen bij binnenkomst hier. Kunt u niet vinden wat u zoekt? Stuur dan een mailtje! Artoek is continu bezig met ontwerpen en speuren. Misschien ligt er een proefmodelletje of sample van iets wat u zoekt. Of heel misschien kan Artoek het ontwikkelen, maar dat kost wel tijd en doet Artoek alleen als het interessant is om op te nemen in de collectie.
Is alles eigen fabricaat?
(toon/verberg)
Bijna alles wordt in eigen beheer gemaakt. Maar zo af en toe komt Artoek een artikel tegen dat een goede aanvulling vormt, of dat qua prijs/kwaliteitverhouding heel interessant is. Dit wordt bij het artikel vermeld. Er zijn enkele artikelen die kant en klaar ingekocht worden, die u dus ook elders kunt tegenkomen en die -waarschijnlijk- niet fairtrade gemaakt zijn.
Er gaat iets niet goed, errormeldingen, het bestellen lukt niet etc.
(toon/verberg)
Oeps, dat is vervelend. Staat Javascript aan? Werkt u met een Mac? Of gebruikt u een firewall? Artoek stelt het zeer op prijs als u problemen met het bekijken van de site doorgeeft, liefst met vermelding van browser en besturingssoftware die u gebruikt. U kunt bestellingen altijd doorgeven per mail.
Waarom is het aanbod voor jongens zo beperkt?
(toon/verberg)
Tja, Artoek heeft 2 dochters...en een voorkeur voor stippeltjes, ruches en felrose. Maar dat is niet de reden. Verkleedspullen voor meiden lopen gewoon beter. Zustersetjes en cowgirls worden meer verkocht dan doktersjassen en cowboys.